לשבור את הקרח – מתנות מעודדות לעובדים השחוקים

05.06.2016

מי שעוד לא שינן בעל כורחו את שיר הנושא של הסרט "לשבור את הקרח", כנראה אינו הורה לילדות קטנות. הטירוף סביב מלכת הקרח והרפתקאות אולף איש השלג מזכירים במשהו את הביטלמאניה, שפקדה את העולם באמצע המאה הקודמת.

בין אם אתם מהנהנים בהסכמה למקרה השורות בפסקה הקודמת, ובין אם אינכם יודעים במה הדברים אמורים, עליכם להסכים כי הביטוי "לשבור את הקרח" מבטא אקט של ביטול או הפחתה משמעותית בריחוק בין מפקדים לפקודים, בעלי תפקידים במוסדות שלטוניים ושאר העם, מנהלים ועובדים הכפופים להם.

שבירת הקרח נועדה גם לסייע לעובדים להתמודד עם השחיקה בעבודה, במקום העבודה ובתפקידם. חלק מצוות העובדים עובר סדנאות גיבוש, כנסי ריענון ומיני הדרכות.

שירוחן מציעים לכם לקחת את העניין צעד אחד קדימה, ולקשר בין מתנות לעובדים ובין הפן השחוק, הדורש תשומת לב, טיפול והקפדה.

אחת הדרכים הפחות מוכרות היא דווקא תחום המתנות לעובדים. לעתים, מקבל תחום זה יחס אדיש מצד ההנהלה הבכירה, וכך מנותבים תקציבים לטובת מתנות בלתי שימושיות בעליל.

שירוחן מציע לך, המנהל האמון על מלאכת הלהטוטנות בתקציב המוקצה לטובת המתנות לעובדים, לשנות כיוון למען השגת תוצאה כפולה – טיפול בשחיקת העובדים ומימון מתנות אישיות לעובדים, באופן הבא:
העובדים יקבלו שוברים למימוש עצמי – ויחליטו בעצמם אם הם מעוניינים בנופש בדרום, אטרקציה לכל המשפחה בצפון או יום כייף במרכז. כמובן, האפשרויות לבחירה רבות ומגוונות, ולכן שלוש הדוגמאות שציינו הן רק טיפה בים.
אם נשוב לרגע לרעיון שבירת הקרח, הרי יום שלם בפארק מים, בילוי יום הולדת לילד באמצע ינואר בבית קולנוע תלת ממד או ביקור בפארק חבלים אתגרי – כל אלה ועוד יסייעו לעובדים הרבה יותר מחפץ חשמלי למטבח – שימושי ככל שיהיה.
בפעם הבאה שאתה רוכש מתנות לעובדים, זכור כי חוויה טובה נשארת בזיכרון הרבה יותר ממה שנדמה.